Sopimusehdot

Lue nämä sopimusehdot tarkasti ennen tilaamista verkkokaupastamme. Tilaamalla sitoudut noudattamaan näitä sopimusehtoja.

SUOSTUMUS HENKILÖTIETOJESI KÄSITTELYYN

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.
 

SOPIMUSEHDOT LYHYESTI

1. Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän vaihto/palautusoikeus. Palautettavien tuotteiden ja tuotepakkausten täytyy olla täysin uutta vastaavassa kunnossa. Maksullisia toimituskuluja ei hyvitetä.

a) Kotimaan tilausissa tarjoamme ilmaisen toimitusvaihtoehdon yli 50 euron tilauksille sekä maksuttoman vaihdon / palautuksen (poislukien poistotuotteet).

b) Ruotsiin tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 50 euron tilauksille sekä vaihdon saman tuotteen eri kokoon maksuttomasti, palautus kaupan peruuntuessa on 9.90 euroa.

c) Ulkomaan tilauksissa (muut kuin Ruotsi) asiakas maksaa toimitus- ja palautuskulut.

2. Pyrimme aina käsittelemään ja lähettämään tilaukset niin nopeasti kuin mahdollista. Pääsääntöisesti pakkaamme ja lähetetämme tilaukset samana päivänä mikäli tilaus vastaanotetaan maanantaista torstaihin ennen klo 13.00 ja tuotteet löyvyvät varastostamme. Perjantaisin, lomapäivinä, viikonloppuisin tai klo 13.00 jälkeen työpäivisin tulleet tilaukset lähetetään pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä. Tilaustuotteiden toimitusaika-arviot on ilmoitettu tuotekohtaisilla sivuilla.

3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Avoris Oy verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse myynti@avoris.fi tai puhelimitse 08 337307 (ma-pe 8-16)

4. Avoris Oy verkkokauppa ei vastaa mikäli toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Avoris Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Avoris Oy verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

 

TARKEMMAT SOPIMUSEHDOT
 

1. YLEISET EHDOT

Avoris verkkokauppa on Avoris Oy:n (1877725-6) ylläpitämä verkkokauppa. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Avoris Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Avoris Oy pidättää oikeuden sopimusehtojen yksipuoliseen muutokseen ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan kuluttajasuojalakia sekä tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka löytyvät Avoris Oy:n verkkosivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Avoris Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Avoris Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Avoris Oy :n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

 

2. ASIAKAS

Avoris verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille sekä huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaille yksityishenkilöille (jäljempänä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatiolle Suomeen sekä joihinkin muihin Euroopan maihin.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassaolevia Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajasuojalainsäädäntöä. Avoris Oy:n sopimusehdot eivät ole voimassa siltäosin kun ne rajoittavat pakottavan lainsäädännön määräämiä kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja-asiakas on velvoitettu tilausta tehdessään luovuttamaan täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Yritys- ja organisaatioasiakkaiden ja Avoris Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin mainittu. Yritys- tai organisaatioasiakkailta vaaditaan täydellinen nimi, osoite, yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä laskutusasiakkailta mahdollinen erillinen laskutusosoite.

Asiakkaille voidaan lähettää 30 päivän kuluttua tilauksesta tuotearvostelukutsu, johon vastaaminen on vapaaehtoista ja se koskee ainoastaan asiakkaan ostamia tuotteita.

Asiakkaiden tiedot tallentuvat Avoris Oy:n asiakasrekisteriin ja niitä käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

 

3. TILAUKSEN SITOVUUS

Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Avoris Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Avoris Oy:llä on oikeus perua tilaus reilun pelin käytäntöön vedoten (sopimusehtojen kohta 10). Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Avoris Oy:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse (myynti@avoris.fi), kirjeitse (Avoris Oy, Haaransuontie 13 B 1, 90240 Oulu) tai puhelimitse (08-337307).

Paketin noutamatta jättäminen tai vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita tilauksen perumista tai palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Avoris Oy:lle, on Avoris oikeutettu perimään asiakkaalta käsittely- ja toimituskuluja 19,90 euron arvosta tai toimituskulujen kokonaissumman verran.

Noutamaton paketti voidaan lähettää asiakkaan pyynnöstä uudelleen 8,90 euron asiakkaan maksaman uudelleenlähetyskulun jälkeen. Mikäli uudelleen lähetetty tuote palautetaan, on sen palautusmaksu yhteensä 19,90 euroa

 

4. TUOTTEIDEN HINNAT, SAATAVUUS JA TOIMITUSAIKA

Verkkokaupassa näkyvien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Mikäli tuotteiden hinnassa on selviä hintavirheitä, jotka asiakkaan voidaan olettaa ymmärtäneen, tuotteita ei myydä selvästi halvemmilla hinnoilla. Mikäli tuotteen hinta nousee ennen lähetyksen käsitteltyä, tuotteet toimitetaan alkuperäisellä tilaushinnalla. Hinnan laskiessa ennen käsittelyä, toimitamme tuotteet aina uudella halvemmalla hinnalla. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

  • Tuotteiden saatavuus ja arvioitu toimitusaika löytyvät tuotekohtaisilta sivuilta ja tieto näkyy tuotekohtaisesti myös ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
  • Mikäli tilaus tehdään ma-to klo 13.00 mennessä ja tuotetta on varastossamme, luovutamme sen postin kuljetettavaksi pääsääntöisesti samana päivänä
  • Ma-to klo 13.00 jälkeen, perjantaisin tai viikonloppuisin tehdyt tilaukset lähtevät pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä
  • Mikäli tuotetta ei löydy varastostamme on sen arvioitu toimitusaika ilmoitettu tuotekohtaisesti
  • Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Avoris Oy ei ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.
  • Emme toimita tilauksia jälkitoimituksina, vaan samassa tilauksessa tilatut tuotteet toimitetaan yhdessä lähetyksessä, kun ne ovat kaikki saapuneet varastoomme.
  • Vastuu kadonneista lähetyksistä on Avoris Oy:llä. Mikäli tilaus ei ole saapunut perille 14 päivän kuluessa lähetyksestä, teemme siitä postille katoamisilmoituksen asiakkaan yhteydenotosta. Sitä ennen asiakas voi tiedustella lähetystä omasta postista.

 

5. MAKSUTAVAT

Ajantasalla olevat maksutavat löytyvät osoitteesta tästä linkistä. Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi sekä hyväksynnän Avoris Oy:ltä.

Yritysasiakkailla ja organisaatioilla on mahdollisuus hakea Avoris Oy:n laskutusasiakkaaksi.

 

6. TOIMITUSTAVAT

Valittavissaolevat toimitustavat ja niiden hinnat riippuvat tilauksessa olevista tuotteista ja tilauksen kokonaishinnasta. Verkkosivulta löytyvä ja näissä sopimusehdoissa mainittu toimituskulujen maksuttomuus koskee ainoastaan verkkokauppatilauksia. Maksullisia toimituskuluja ei hyvitetä palautuksen yhteydessä. Ajantasalla olevat toimitustavat löytyvät tästä linkistä.

7. VAIHTO- JA PALAUTUS

1) Suomeen toimitettavien tilausten osalta Avoris Oy tarjoaa verkkokaupan kuluttaja-asiakkaille ilmaisen *) vaihto- ja palautusoikeuden käyttämättömille tuotteille alla olevien ehtojen mukaisesti.

*) Poikkeuksen ilmaiseen vaihto- ja/tai palautusoikeuteen tekevät isokokoiset tuotteet, joiden vaihto tai palautus voi olla maksullinen. Tieto vaihdon tai palautuksen maksullisuudesta löytyy poikkeuksetta kyseisten tuotteiden tuotesivuilta.

2) Ruotsiin toimitettavien tilausten osalta Avoris Oy tarjoaa verkkokaupan kuluttaja-asiakkaille ilmaisen vaihto oikeuden käyttämättömille tuotteille alla olevien ehtojen mukaisesti. Palautus kaupan purkautuessa maksaa 9.90 euroa, joka vähennetään asiakkaalle tehtävästä hyvityksestä.

3) Ulkomaille (muualle kuin Ruotsiin) toimitettavien tilausten osalta toimituskuluja ei hyvitetä tuotepalautusten kohdalla ja asiakas maksaa palautuksesta aiheutuvat kulut. Samoin ulkomaille toimitettavien tilausten tuotevaihtojen kohdalla asiakas vastaa kaikista toimituskuluista.

HUOM! Myymälästämme ostetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Hyvitämme käyttämättömän ja uutta vastaavassa kunnossa olevan tuotteen ostohinnan vaihdossa eri kokoon tai toiseen tuotteeseen. Mikäli tuote vaihdetaan halvempaan tuotteeseen, erotus jää käytettäväksi myöhemmin.

VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain 6-luku 14§ mukaan saman luvun 16§ mainituin rajoituksin mukainen vaihto- ja palautusoikeus (ks. rajoitukset otsikon "Poikkeudet palautusoikeudessa" alta).

Palautusoikeus (14 vuorokautta) koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja jälleenmyyntikelpoisia tuotteita. Asiakas voi tutustua tuotteeseen samaan tapaan kuin myymälässä tarkistaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden. Tuote ei ole käyttämätön, jos siinä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa.

Tutustu myös Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistukseen palautettavan tuotteen kunnosta.

  • Mikäli kuluttaja ei pidä tavaraa olennaisesti muuttumattomana, Avoris Oy:llä on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa
  • Mikäli tavara on käyttämisen myötä muuttunut kelvottomaksi uutena myytäväksi, yritys voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa
  • Mikäli tuotteessa on vähäinen määrä helposti ilman koneita poistettavissa olevaa lika- tai hajuhaittaa, veloitamme tästä 9,90 euron puhdistusmaksun
  • Aiheettomasta palautuksesta velotamme huollon tarkistusmaksun 19,90 euroa.
  • Huolimattoman tai välinpitämättömän käsittelyn vuoksi vaurioituneesta alkuperäisestä myyntipakkauksesta velotamme 9.90 euron korvauksen
  • Asiakkaan on aina ilmoitettava palautuksesta ja kaupan peruutuksesta myyjälle. Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät enää riitä kaupan peruuttamiseksi. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Avoris Oy:lle, on Avoris oikeutettu perimään asiakkaalta toimitus/käsittelykuluja 19,90 euron arvosta.
  • Kuluttajan on tehtävä peruutusilmoitus verkkokaupalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Peruutusilmoituksen voi tehdä esimerkiksi vastaamalla alkuperäiseen tilausvahvistukseen sähköpostitse ja ilmoittamalla peruutuksesta.
  • Kotimaan tilauksia koskeva: vaikka lain mukaan palautuskulut voidaan velottaa asiakkaalta, Avoris Oy:n verkkokaupassa kuluttaja voi vielä pääsääntöisesti palauttaa tuotteen / tuotteet myyjän kustannuksella käyttämällä postin asiakaspalautussopimustamme. Asiakaspalautusnumero löytyy tilauksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta.
    Huom! Poikkeuksena ovat isokokoiset lähetykset joiden palautus voi olla maksullinen sekä poistotuotteet, joiden palautus on aina maksullinen (8.90e). Tieto palautuksen maksullisuudesta löytyy poikkeuksetta kyseisten tuotteiden tuotesivuilta lisää ostoskorinapin alta.
  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan valitsemia maksullisia toimituskuluja ei hyvitetä mikäli asiakas palauttaa tilaamansa tuotteet
  • Mikäli asiakas palauttaa kertaalleen vaihdetun tuotteen, palautuskulut ovat tässä tapauksessa 8.90 euroa.
  • Mikäli asiakas palauttaa osan tuotteista ja tämän jälkeen tilauksen loppusumma jää alle ilmaisen toimituskulurajan (50 euroa), toimituskulut 3.90 euroa lisätään tilaukselle

POIKKEUDET PALATUSOIKEUDESSA

  • Vaihto- ja palautusoikeus ei koske yksilöllisesti valmistettuja tai asiakkaan pyynnöstä erillistilauksena tilattuja tuotteita, jotka muutoin eivät ole valikoimissamme.
  • Hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta, koska ne eivät ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi sukat ja ihoa vasten tulevat geeli- ja silikonituotteet sekä hammassuojat ja lihasstimulaattorit (mikäli tuotepakkaus on avattu)
  • Liikeyritys- ja yhteisökaupassa (ly-tunnuksen omaavat) toimitusehdot ovat erilaiset, koska niihin ei sovelleta kuluttajasuojalain määräyksiä. Palautusoikeutta ilman erillistä sopimusta ei ole. Mikäli palautuksesta on sovittu, tilaaja maksaa 19,90 euron suuruisen palautusmaksun. Tuotteen vaihdosta voidaan neuvotella varastotuotteidemme kohdalla ja tällaisessa tapauksessa palauttava taho maksaa kaikki vaihdosta aiheutuvat kulut.

TOIMI NÄIN VAIHTO- JA TUOTEPALAUTUSTILANTEISSA

  1. Tarkista, että tuote, jonka haluat palauttaa tai vaihtaa on jälleenmyyntikuntoinen. Asiakkaan vastuulla on sovittaa tuotetta niin ettei siihen jää käytön jälkiä. Huolehdi myös, että palautettavassa tai vaihdettavassa tuotteessa ei ole sovituksesta aiheutunutta likaa tai lemmikin karvaa. Hygieniatuotteita, kuten sukkia tai ihoa vasten tulevia geelituotteita ei valitettavasti voi palauttaa hygieniasyistä (ellei kyseessä ole viallinen tuote)
  2. Tee peruutus- tai vaihtoilmoitus Avoris Oy:lle 14 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Sen voi tehdä esim. vastaamalla alkuperäiseen tilausvahvistukseen sähköpostitse ja ilmoittamalla palautuksesta.
  3. Pakkaa tuotteet niiden alkuperäisiin tuotepakkauksiin ja sen lisäksi postituspakkaukseen. Älä koskaan liimaa, niittaa, teippaa tai kirjoita mitään alkuperäisten tuotepakkausten päälle
  4. Liitä allaolevan listan * mukaiset tiedot palautuksen tai vaihdon mukaan, jotta sen käsittely sujuu vaivattomammin.
  5. Kirjoita pakettiin allaoleva palautusosoite ja lisää siihen tilausvahvistuksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta löytyvä asiakaspalautusnumero.
    AVORIS OY, HAARANSUONTIE 13 B 1, 90240 OULU
  6. a) Kotimaan tilaukset: HUOM! Vie tuote lähimpään postin tai matkahuollon pisteeseen ja anna asiakaspalautuslähetys virkailijalle. Ilmoita, että kyseessä on asiakaspalautuslähetys yritykselle Avoris Oy ja ilmoita hänelle palautuslomakkeelta löytyvä asiakaspalautusnumeromme. Jätä palautus aina tiskille asiakaspalvelijalle ja pyydä kuitti asiakaspalautuksestasi, sillä lähetyksen kadotessa emme voi korvata tuotetta, mikäli palautuskuittia ja todistusta palautuksesta ei ole. Tarkista myös että kuitissa olevat vastaanottajan tiedot ovat oikein. Emme lunasta postiennakolla meille lähetettyjä lähetyksiä emmekä myöskään korvaa tällaisesta lähetyksestä asiakkaalle aiheutuneita kuluja.
    b) Tilaukset Ruotsiin: Liimaa tilauksen mukana tullut palautusosoitekortti pakettiin ja vie palautuspaketti mihin tahansa DHL:n noutopisteeseen: https://paketshopfinder.dhlpaket.at/
    c) Tilaukset ulkomaille (muualle kuin Ruotsiin):  Palauta paketti omalla kustannuksellasi ja valitsemallasi tavalla osoittella: AVORIS OY, HAARANSUONTIE 13 B 1, 90240 OULU, FINLAND

VAIHDON TAI PALAUTUKSEN MUKAAN LIITETTÄVÄT TIEDOT *

Tuotteen vaihto (vain jos vaihdetaan samanhintaiseen tuotteeseen):

  • huolellisesti täytetty tilauksen/tilausvahvistuksen mukana tullut palautuslomake (tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero)
  • kopio lähetteestä
  • kirjoita tekstikenttään palautuvan tuotteen tiedot sekä tilalle haluamasi saman hintainen tuote

Tuotteen vaihto erihintaiseen tuotteeseen:

  • huolellisesti täytetty tilauksen/tilausvahvistuksen mukana tullut palautuslomake (tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero)
  • palauta tilaamasi tuote allaolevan "Tuotepalautus" -ohjeen mukaisesti ja tee uudesta tuotteesta kokonaan uusi tilaus, nämä käsitellään erillisinä tapauksina.

Tuotepalautus:

  • huolellisesti täytetty tilauksen/tilausvahvistuksen mukana tullut palautuslomake (tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero)
  • pankkitilinumero (ei tarvita mikäli palautetaan Klarna-laskulla tehty tilaus, jota ei ole maksettu)
  • kopio lähetteestä, Klarnan tilauserittelystä, maksamattomasta Klarna-laskusta tai osittain maksetus Klarna-laskusta mikäli vain osa tilauksen tuotteista palautuu

MAKSUN PALAUTUKSET / VAIHDETTAVIEN TUOTTEIDEN LÄHETTÄMINEN

Pyrimme palauttamaan maksut asiakkaalle aina mahdollisimman nopeasti. Otathan huomioon, että asiakaspalautukset saapuvat takaisin hitaammin kuin toimitukset asiakkaille. Mikäli kyseessä on palautus, rahat palautetaan/maksu tai lasku perutaan samaa kautta kuin se on tehty verkkokauppatilauksen yhteydessä. Lain vaatimus rahojen palauttamisesta on 30 päivän sisällä tuotteen palautuksesta. Klarnan ollessa maksunvälittäjänä, saatte palautuksen jälkeen tiedon asiasta sähköpostitse Klarnalta.

Mikäli kyseessä on vaihto, korvaava tuote lähetetään välittömästi käsittelyn jälkeen tai kun saamme korvaavan tuotteen varastoomme.

HUOM! Emme hyvitä asiakkaan valitsemia maksullisia toimituskuluja kaupan peruuntuessa vaan ne vähennetään asiakkaalle hyvitettävästä summasta.

 

8. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Mikäli muuten ei ole määritelty, myymillämme tuotteilla on 6 kuukauden takuu kattaen materiaali ja valmistusvirheet.

Ensisijaisesti takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Avoris Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet.

Aiheettoman palautuksen kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, mikäli tuote on selvästi toimitettu aiheetta takuuhuoltoon.

 

9. REKLAMAATIO

Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (8 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta) Avoris Oy :lle, joko sähköpostitse osoitteeseen myynti@avoris.fi tai postitse osoitteeseen Avoris Oy, Haaransuontie 13 B 1, 90240 Oulu. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Avoris Oy :n antamien ohjeiden mukaisesti ja mukaan liitetään tilauksen mukana tullut Palautuslomake. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Avoris Oy asiakkaan toiveen mukaisesti palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle tai vaihtoehtoisesti vaihtaa tai korjaa viallisen / väärän tuotteen.

Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta paketit voivat vaurioitua postin kuljetuksen yhteydessä. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Kuljetusvaurioista reklamaatio tehdään tavaran kuljettajalle. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja myös tilattu tuote on vaurioitunut, tee asiasta heti vahinkoilmoitus postikonttoriin. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen myynti@avoris.fi tai kirjeenä Avoris Oy:n osoitteeseen.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Avoris Oy:tä vastaan joko Oulun käräjäoikeudessa tai oman Suomessa sijaitsevan asuinpaikkansa käräjäoikeudessa. Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

 

10. REILUN PELIN KÄYTÄNTÖ

TEHDÄKSESI OSTOKSIA AVORIS-VERKKOKAUPASSA

  • tilaa tuotteita aina tarkoituksenasi pitää ne. Tämä kohta ei koskaan estä sinua käyttämästä lakisääteistä palautus- tai vaihto-oikeuttasi eikä Avoriksen tarjoamaa ilmaista palautusta sopimusehtojemme mukaisesti
  • älä yritä tehdä petoksia tai muuten toimia tarkoituksenasi rikkoa sovellettavia lakeja
  • älä anna valheellisia tietoja tai esiinny harhaanjohtavasti yrityksenä mikäli olet kuluttaja tai kuluttajana mikäli olet yritys
  • älä painosta tai uhkaile henkilökuntaamme ostojen tai palautusten yhteydessä

MENETTELYT JOTKA VOIDAAN KATSOA OLEVAN VASTOIN REILUN PELIN KÄYTÄNTÖÄ

  • ylimitoitettu ja epänormaali osto- ja palautuskäyttäytyminen
  • huomattavan suuren tuotemäärän tilaaminen samaan käyttötarkoitukseen (poikkeuksista täytyy sopia erikseen)
  • petosyritys palautuksen yhteydessä, kuten virheelliset väitteet kadonneista tuotteista,
  • kuluttajaksi tekeytyminen ostosten tekemistä varten, mutta tämän jälkeen esimerkiksi tuotteiden markkinointi tai myynti yrityksen kautta,
  • tuotteiden ostaminen sovitettavaksi liiketoiminnassa ja tämän jälkeen niiden palauttaminen vedoten ainoastaan kuluttajia koskevaan peruutusoikeuteen,
  • petosyritys alennuskoodien, lahjojen tai tarjousten väärinkäyttö tai kannustaminen tekaistun tilauksen tekemiseen hyödyn saamiseksi