Sopimusehdot

Lue nämä sopimusehdot tarkasti ennen tilaamista verkkokaupastamme. Tilaamalla sitoudut noudattamaan näitä sopimusehtoja.

SUOSTUMUS HENKILÖTIETOJESI KÄSITTELYYN

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.
 

SOPIMUSEHDOT LYHYESTI

1. Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palautettavien tuotteiden ja tuotepakkausten täytyy olla täysin uutta vastaavassa kunnossa. Maksullisia toimituskuluja ei hyvitetä. Kotimaan tilauksien kohdalla tarjoamme asiakkaillemme ilmaisen toimitusvaihtoehdon sekä palautuksen. Ulkomaan tilauksien kohdalla asiakas vastaa kaikista toimitus- ja palautuskuluista.

2. Pyrimme aina käsittelemään ja lähettämään tilaukset niin nopeasti kuin mahdollista. Pääsääntöisesti pakkaamme ja lähetetämme tilaukset samana päivänä mikäli tilaus vastaanotetaan arkipäivänä ennen klo 12.00 ja tuotteet löyvyvät varastostamme. Lomapäivinä, viikonloppuisin tai klo 12.00 jälkeen työpäivisin tulleet tilaukset lähetetään pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä. Tilaustuotteiden toimitusaika-arviot on ilmoitettu tuotekohtaisilla sivuilla.

3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Avoris Oy verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse myynti@avoris.fi tai puhelimitse 08 337307 (ma-pe 8-16)

4. Avoris Oy verkkokauppa ei vastaa mikäli toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Avoris Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Avoris Oy verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

 

TARKEMMAT SOPIMUSEHDOT
 

1. YLEISET EHDOT

Avoris verkkokauppa on Avoris Oy:n (1877725-6) ylläpitämä verkkokauppa. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Avoris Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Avoris Oy pidättää oikeuden sopimusehtojen yksipuoliseen muutokseen ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan kuluttajasuojalakia sekä tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka löytyvät Avoris Oy:n verkkosivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Avoris Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Avoris Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Avoris Oy :n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

 

2. ASIAKAS

Avoris verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille sekä huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaille yksityishenkilöille (jäljempänä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatiolle Suomeen sekä joihinkin muihin Euroopan maihin.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassaolevia Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajasuojalainsäädäntöä. Avoris Oy:n sopimusehdot eivät ole voimassa siltäosin kun ne rajoittavat pakottavan lainsäädännön määräämiä kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja-asiakas on velvoitettu tilausta tehdessään luovuttamaan täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Yritys- ja organisaatioasiakkaiden ja Avoris Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin mainittu. Yritys- tai organisaatioasiakkailta vaaditaan täydellinen nimi, osoite, yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä laskutusasiakkailta mahdollinen erillinen laskutusosoite.

Asiakkaille voidaan lähettää 30 päivän kuluttua tilauksesta tuotearvostelukutsu, johon vastaaminen on vapaaehtoista ja se koskee ainoastaan asiakkaan ostamia tuotteita.

Asiakkaiden tiedot tallentuvat Avoris Oy:n asiakasrekisteriin ja niitä käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

 

3. TILAUKSEN SITOVUUS

Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Avoris Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Avoris Oy:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse (myynti@avoris.fi), kirjeitse (Avoris Oy, Haaransuontie 13 B 1, 90240 Oulu) tai puhelimitse (08-337307).

Paketin noutamatta jättäminen Postista / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita tilauksen perumista tai palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Avoris Oy:lle, on Avoris oikeutettu perimään asiakkaalta käsittely- ja toimituskuluja 19,90 euron arvosta tai toimituskulujen kokonaissumman verran.

 

4. TUOTTEIDEN HINNAT, SAATAVUUS JA TOIMITUSAIKA

Verkkokaupassa näkyvien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Mikäli tuotteiden hinnassa on selviä hintavirheitä, jotka asiakkaan voidaan olettaa ymmärtäneen, tuotteita ei myydä selvästi halvemmilla hinnoilla. Mikäli tuotteen hinta nousee ennen lähetyksen käsitteltyä, tuotteet toimitetaan alkuperäisellä tilaushinnalla. Hinnan laskiessa ennen käsittelyä, toimitamme tuotteet aina uudella halvemmalla hinnalla. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

  • Tuotteiden saatavuus ja arvioitu toimitusaika löytyvät tuotekohtaisilta sivuilta ja tieto näkyy tuotekohtaisesti myös ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
  • Mikäli tilaus tehdään arkipäivänä klo 12.00 mennessä ja tuotetta on varastossamme, luovutamme sen postin kuljetettavaksi pääsääntöisesti samana päivänä
  • Arkisin klo 12.00 jälkeen tai viikonloppuisin tehdyt tilaukset lähtevät pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä
  • Mikäli tuotetta ei löydy varastostamme on sen arvioitu toimitusaika ilmoitettu tuotekohtaisesti
  • Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Avoris Oy ei ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.
  • Emme toimita tilauksia jälkitoimituksina, vaan samassa tilauksessa tilatut tuotteet toimitetaan yhdessä lähetyksessä, kun ne ovat kaikki saapuneet varastoomme.
  • Vastuu kadonneista lähetyksistä on Avoris Oy:llä. Mikäli tilaus ei ole saapunut perille 14 päivän kuluessa lähetyksestä, teemme siitä postille katoamisilmoituksen asiakkaan yhteydenotosta. Sitä ennen asiakas voi tiedustella lähetystä omasta postista.

 

5. MAKSUTAVAT

Ajantasalla olevat maksutavat löytyvät osoitteesta tästä linkistä. Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi sekä hyväksynnän Avoris Oy:ltä.

Yritysasiakkailla ja organisaatioilla on mahdollisuus hakea Avoris Oy:n laskutusasiakkaaksi.

 

6. TOIMITUSTAVAT

Valittavissaolevat toimitustavat ja niiden hinnat riippuvat tilauksessa olevista tuotteista ja tilauksen kokonaishinnasta. Maksullisia toimituskuluja ei hyvitetä palautuksen yhteydessä. Ajantasalla olevat toimitustavat löytyvät tästä linkistä.

 

7. VAIHTO- JA PALAUTUS

Suomeen toimitettavien tilausten osalta Avoris Oy tarjoaa verkkokaupan kuluttaja-asiakkaille ilmaisen *) vaihto- ja palautusoikeuden käyttämättömille tuotteille alla olevien ehtojen mukaisesti.

*) Poikkeuksen ilmaiseen vaihto- ja/tai palautusoikeuteen tekevät isokokoiset tuotteet, joiden vaihto tai palautus voi olla maksullinen. Tieto vaihdon tai palautuksen maksullisuudesta löytyy poikkeuksetta kyseisten tuotteiden tuotesivuilta.

Ulkomaille toimitettavien tilausten osalta toimituskuluja ei hyvitetä tuotepalautusten kohdalla ja asiakas maksaa palautuksesta aiheutuvat kulut. Samoin ulkomaille toimitettavien tilausten tuotevaihtojen kohdalla asiakas vastaa kaikista toimituskuluista.

HUOM! Myymälästä henkilökunnan avustuksella sovitetuilla / ostetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta, mutta hyvitämme vaihdossa käyttämättömät tuotteet.

VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain 6-luku 14§ mukaan saman luvun 16§ mainituin rajoituksin mukainen vaihto- ja palautusoikeus (ks. rajoitukset otsikon "Poikkeudet palautusoikeudessa" alta).

Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja jälleenmyyntikelpoisia tuotteita. Asiakas voi tutustua tuotteeseen samaan tapaan kuin myymälässä tarkistaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden. Tuote ei ole käyttämätön, jos siinä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa.

  • Mikäli kuluttaja ei pidä tavaraa olennaisesti muuttumattomana, Avoris Oy:llä on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa
  • Mikäli tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, yritys voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa
  • Aiheettomasta palautuksesta velotamme huollon tarkistusmaksun 19,90 euroa.
  • Asiakkaan on aina ilmoitettava palautuksesta ja kaupan peruutuksesta myyjälle. Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät enää riitä kaupan peruuttamiseksi. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Avoris Oy:lle, on Avoris oikeutettu perimään asiakkaalta toimitus/käsittelykuluja 19,90 euron arvosta.
  • Kuluttajan on tehtävä peruutusilmoitus verkkokaupalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Peruutusilmoituksen voi tehdä esimerkiksi vastaamalla alkuperäiseen tilausvahvistukseen sähköpostitse ja ilmoittamalla peruutuksesta.
  • Kotimaan tilauksia koskeva: vaikka lain mukaan palautuskulut voidaan velottaa asiakkaalta, Avoris Oy:n verkkokaupassa kuluttaja voi vielä pääsääntöisesti palauttaa tuotteen / tuotteet myyjän kustannuksella käyttämällä postin asiakaspalautussopimustamme. Asiakaspalautusnumero löytyy tilauksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta. Huom! Poikkeuksena isokokoiset lähetykset, joiden palautus voi olla maksullinen. Tieto palautuksen maksullisuudesta löytyy poikkeuksetta kyseisten tuotteiden tuotesivuilta.
  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan valitsemia maksullisia toimituskuluja ei hyvitetä mikäli asiakas palauttaa tilaamansa tuotteet

POIKKEUDET PALATUSOIKEUDESSA

  • Väärinkäytöksien estämiseksi vaihto- ja palautusoikeus ei koske asiakkaalle yksilöllisesti tilattuja/valmistettuja tuotteita. Mikäli yksittäistilattu tuote ei vastaa odotuksia, voimme neuvotella tuotteen hyvityksestä tai vaihdosta
  • Hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta, koska ne eivät ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi sukat ja ihoa vasten tulevat geeli- ja silikonituotteet sekä lihasstimulaattorit (mikäli elektrodipakkaus on avattu)
  • Liikeyritys- ja yhteisökaupassa (ly-tunnuksen omaavat) toimitusehdot ovat erilaiset, koska niihin ei sovelleta kuluttajasuojalain määräyksiä. Palautusmahdollisuudesta voidaan sopia yritysasiakkaiden kanssa ennalta tiettyjen tuotteiden kohdalla. Palautettaessa yritys maksaa palautuskulut.

TOIMI NÄIN VAIHTO- JA TUOTEPALAUTUSTILANTEISSA

  1. Tarkista, että tuote, jonka haluat palauttaa tai vaihtaa on jälleenmyyntikuntoinen. Asiakkaan vastuulla on sovittaa tuotetta niin ettei siihen jää käytön jälkiä. Huolehdi myös, että palautettavassa tai vaihdettavassa tuotteessa ei ole sovituksesta aiheutunutta likaa tai lemmikin karvaa. Hygieniatuotteita, kuten sukkia tai ihoa vasten tulevia geelituotteita ei valitettavasti voi palauttaa hygieniasyistä (ellei kyseessä ole viallinen tuote)
  2. Tee peruutus- tai vaihtoilmoitus Avoris Oy:lle 14 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Sen voi tehdä esim. vastaamalla alkuperäiseen tilausvahvistukseen sähköpostitse ja ilmoittamalla palautuksesta.
  3. Pakkaa tuotteet niiden alkuperäispakkauksiin. Älä koskaan liimaa, niittaa, teippaa tai kirjoita mitään alkuperäispakkauksen päälle
  4. Liitä allaolevan listan * mukaiset tiedot palautuksen tai vaihdon mukaan, jotta sen käsittely sujuu vaivattomammin.
  5. Kirjoita pakettiin allaoleva palautusosoite ja lisää siihen tilausvahvistuksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta löytyvä asiakaspalautusnumero.
    AVORIS OY, HAARANSUONTIE 13 B 1, 90240 OULU
  6. Vie tuote lähimpään postin pisteeseen ja anna asiakaspalautuslähetys virkailijalle. Ilmoita, että kyseessä on asiakaspalautuslähetys yritykselle Avoris Oy ja ilmoita hänelle palautuslomakkeelta löytyvä asiakaspalautusnumeromme. Jätä palautus aina postin tiskille asiakaspalvelijalle ja pyydä kuitti asiakaspalautuksestasi, sillä lähetyksen kadotessa emme voi korvata tuotetta, mikäli palautuskuittia ja todistusta palautuksesta ei ole. Emme lunasta postiennakolla meille lähetettyjä lähetyksiä emmekä myöskään korvaa tällaisesta lähetyksestä asiakkaalle aiheutuneita kuluja.

VAIHDON TAI PALAUTUKSEN MUKAAN LIITETTÄVÄT TIEDOT *

Tuotteen vaihto (vain jos vaihdetaan samanhintaiseen tuotteeseen):

  • huolellisesti täytetty tilauksen/tilausvahvistuksen mukana tullut palautuslomake (tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero)
  • kopio lähetteestä
  • kirjoita tekstikenttään palautuvan tuotteen tiedot sekä tilalle haluamasi saman hintainen tuote

Tuotteen vaihto erihintaiseen tuotteeseen:

  • huolellisesti täytetty tilauksen/tilausvahvistuksen mukana tullut palautuslomake (tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero)
  • palauta tilaamasi tuote allaolevan "Tuotepalautus" -ohjeen mukaisesti ja tee uudesta tuotteesta kokonaan uusi tilaus, nämä käsitellään erillisinä tapauksina.

Tuotepalautus:

  • huolellisesti täytetty tilauksen/tilausvahvistuksen mukana tullut palautuslomake (tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero)
  • pankkitilinumero (ei tarvita mikäli palautetaan Klarna-laskulla tehty tilaus, jota ei ole maksettu)
  • kopio lähetteestä, Klarnan tilauserittelystä, maksamattomasta Klarna-laskusta tai osittain maksetus Klarna-laskusta mikäli vain osa tilauksen tuotteista palautuu

MAKSUN PALAUTUKSET / VAIHDETTAVIEN TUOTTEIDEN LÄHETTÄMINEN

Pyrimme palauttamaan maksut asiakkaalle aina mahdollisimman nopeasti. Otathan huomioon, että asiakaspalautukset saapuvat takaisin hitaammin kuin toimitukset asiakkaille. Mikäli kyseessä on palautus, rahat palautetaan/maksu tai lasku perutaan samaa kautta kuin se on tehty verkkokauppatilauksen yhteydessä. Lain vaatimus rahojen palauttamisesta on 30 päivän sisällä tuotteen palautuksesta. Paytrain ollessa maksunvälittäjänä, saatte palautuksen jälkeen sähköpostia Paytrailta maksun palautukseen liittyen.

Mikäli kyseessä on vaihto, korvaava tuote lähetetään välittömästi käsittelyn jälkeen tai kun saamme korvaavan tuotteen varastoomme.

HUOM! Emme hyvitä asiakkaan valitsemia maksullisia toimituskuluja kaupan peruuntuessa vaan ne vähennetään asiakkaalle hyvitettävästä summasta.

 

8. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Avoris Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet.

Aiheettoman palautuksen kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, mikäli tuote on selvästi toimitettu aiheetta takuuhuoltoon.

 

9. REKLAMAATIO

Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (8 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta) Avoris Oy :lle, joko sähköpostitse osoitteeseen myynti@avoris.fi tai postitse osoitteeseen Avoris Oy, Haaransuontie 13 B 1, 90240 Oulu. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Avoris Oy :n antamien ohjeiden mukaisesti ja mukaan liitetään tilauksen mukana tullut Palautuslomake. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Avoris Oy asiakkaan toiveen mukaisesti palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle tai vaihtoehtoisesti vaihtaa tai korjaa viallisen / väärän tuotteen.

Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta paketit voivat vaurioitua postin kuljetuksen yhteydessä. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Kuljetusvaurioista reklamaatio tehdään tavaran kuljettajalle. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja myös tilattu tuote on vaurioitunut, tee asiasta heti vahinkoilmoitus postikonttoriin. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen myynti@avoris.fi tai kirjeenä Avoris Oy:n osoitteeseen.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Avoris Oy:tä vastaan joko Oulun käräjäoikeudessa tai oman Suomessa sijaitsevan asuinpaikkansa käräjäoikeudessa. Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.