0,00 €

 
Ostoskori  

Ostoskori on tyhjä.

TOIMITUSKULUT 0€
 
×

Rekisteröinti

Käyttäjän tiedot

Kirjautumistiedot

tai kirjaudu sisään

Etunimi on pakollinen
Sukunimi on pakollinen
Etunimi on virheellinen
Sukunimi on virheellinen
Tämä ei ole sähköpostiosoite!
Sähköpostiosoite on pakollinen
Tällä sähköpostiosoitteella on jo luotu tili.
Salasana on pakollinen
Syötä salasana
Syötä vähintään 6 merkkiä
Syötä korkeintaan 16 merkkiä
Salasanat eivät täsmää
Käyttöehdot on hyväksyttävä
Sähköposti tai salasana on virheellinen

Sopimusehdot

1. YLEISET EHDOT

Avoris verkkokauppa on Avoris Oy:n (1877725-6) ylläpitämä verkkokauppa. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Avoris Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Avoris Oy pidättää oikeuden sopimusehtojen yksipuoliseen muutokseen ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan kuluttajasuojalakia sekä tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka löytyvät Avoris Oy:n verkkosivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Avoris Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Avoris Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Avoris Oy :n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

2. ASIAKAS

Avoris verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille sekä huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaille yksityishenkilöille (jäljempänä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatiolle Suomeen (poislukien Ahvenanmaa). Mikäli haluatte tilata Ahvenanmaalle, pyydämme olemaan ennen tilausta yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen: myynti@avoris.fi

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassaolevia Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajasuojalainsäädäntöä. Avoris Oy:n sopimusehdot eivät ole voimassa siltäosin kun ne rajoittavat pakottavan lainsäädännön määräämiä kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja-asiakas on velvoitettu tilausta tehdessään luovuttamaan täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Yritys- ja organisaatioasiakkaiden ja Avoris Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin mainittu. Yritys- tai organisaatioasiakkailta vaaditaan täydellinen nimi, osoite, yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä laskutusasiakkailta mahdollinen erillinen laskutusosoite.

Asiakkaille lähetetään 30 päivän kuluttua tilauksesta tuotearvostelukutsu, johon vastaaminen on vapaaehtoista ja se koskee ainoastaan asiakkaan ostamia tuotteita.

Asiakkaiden tiedot tallentuvat Avoris Oy:n asiakasrekisteriin ja niitä käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Täydellinen rekisteriseloste löytyy osoitteesta: http://www.avoris.fi/rekisteriseloste

3. TILAUKSEN SITOVUUS

Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Avoris Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Avoris Oy:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse (myynti@avoris.fi), kirjeitse (Avoris Oy, Haaransuontie 13 B 1, 90240 Oulu) tai puhelimitse (08-337307).

Paketin noutamatta jättäminen Postista / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita tilauksen perumista tai palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Avoris Oy:lle, on Avoris oikeutettu perimään asiakkaalta käsittely- ja toimituskuluja 19,90 euron arvosta.

4. TUOTTEIDEN HINNAT, SAATAVUUS JA TOIMITUSAIKA

Verkkokaupassa näkyvien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Mikäli tuotteiden hinnassa on selviä hintavirheitä, jotka asiakkaan voidaan olettaa ymmärtäneen, tuotteita ei myydä selvästi halvemmilla hinnoilla. Mikäli tuotteen hinta nousee ennen lähetyksen käsitteltyä, tuotteet toimitetaan alkuperäisellä tilaushinnalla. Hinnan laskiessa ennen käsittelyä, toimitamme tuotteet aina uudella halvemmalla hinnalla. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

  • Tuotteiden saatavuus ja arvioitu toimitusaika löytyvät tuotekohtaisilta sivuilta ja tieto näkyy tuotekohtaisesti myös ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
  • Mikäli tilaus tehdään arkipäivänä klo 14.00 mennessä ja tuotetta on varastossamme, luovutamme sen postin kuljetettavaksi pääsääntöisesti samana päivänä
  • Arkisin klo 14.00 jälkeen tai viikonloppuisin tehdyt tilaukset lähtevät pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä
  • Mikäli tuotetta ei löydy varastostamme on sen arvioitu toimitusaika ilmoitettu tuotekohtaisesti
  • Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Avoris Oy ei ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.
  • Emme toimita tilauksia jälkitoimituksina, vaan samassa tilauksessa tilatut tuotteet toimitetaan yhdessä lähetyksessä, kun ne ovat kaikki saapuneet varastoomme.
  • Vastuu kadonneista lähetyksistä on Avoris Oy:llä. Mikäli tilaus ei ole saapunut perille 14 päivän kuluessa lähetyksestä, teemme siitä postille katoamisilmoituksen asiakkaan yhteydenotosta. Sitä ennen asiakas voi tiedustella lähetystä omasta postista.

5. MAKSUTAVAT

Ajantasalla olevat maksutavat löytyvät osoitteesta http://www.avoris.fi/maksutavat. Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi sekä hyväksynnän Avoris Oy:ltä.

Yritysasiakkaila ja organisaatioilla on mahdollisuus hakea Avoris Oy:n laskutusasiakkaaksi. Lisätietoja löytyy verkkosivuiltamme osoitteesta: http://www.avoris.fi/laskutushakemus

6. TOIMITUSTAVAT

Valittavissaolevat toimitustavat ja niiden hinnat riippuvat tilauksessa olevista tuotteista ja tilauksen kokonaishinnasta. Maksullisia toimituskuluja ei hyvitetä palautuksen yhteydessä. Ajantasalla olevat toimitustavat löytyvät osoitteesta http://www.avoris.fi/toimitustavat

7. VAIHTO- JA PALAUTUS

Avoris Oy tarjoaa verkkokaupan kuluttaja-asiakkaille ilmaisen *) vaihto- ja palautusoikeuden käyttämättömille tuotteille alla olevien ehtojen mukaisesti.

*) Poikkeuksen ilmaiseen vaihto- ja/tai palautusoikeuteen tekevät isokokoiset tuotteet, joiden vaihto tai palautus voi olla maksullinen. Tieto vaihdon tai palautuksen maksullisuudesta löytyy poikkeuksetta kyseisten tuotteiden tuotesivuilta.

VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain 6-luku 14§ mukaan saman luvun 16§ mainituin rajoituksin mukainen vaihto- ja palautusoikeus (ks. rajoitukset otsikon "Poikkeudet palautusoikeudessa" alta).

Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja jälleenmyyntikelpoisia tuotteita. Asiakas voi tutustua tuotteeseen samaan tapaan kuin myymälässä tarkistaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden. Tuote ei ole käyttämätön, jos siinä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa.

  • Mikäli kuluttaja ei pidä tavaraa olennaisesti muuttumattomana, Avoris Oy:llä on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa
  • Mikäli tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, yritys voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa
  • Aiheettomasta palautuksesta velotamme huollon tarkistusmaksun 19,90 euroa.
  • Asiakkaan on aina ilmoitettava palautuksesta ja kaupan peruutuksesta myyjälle. Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät enää riitä kaupan peruuttamiseksi. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Avoris Oy:lle, on Avoris oikeutettu perimään asiakkaalta toimitus/käsittelykuluja 19,90 euron arvosta.
  • Kuluttajan on tehtävä peruutusilmoitus verkkokaupalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Peruutusilmoituksen voi tehdä esimimerkiksi vastaamalla alkuperäiseen tilausvahvistukseen sähköpostitse ja ilmoittamalla peruutuksesta.
  • Vaikka uusissa säännöksissä palautuskulut voidaan velottaa asiakkaalta, Avoris Oy:n verkkokaupassa kuluttaja voi vielä pääsääntöisesti palauttaa tuotteen / tuotteet myyjän kustannuksella käyttämällä postin asiakaspalautussopimustamme. Asiakaspalautusnumero löytyy tilausvahvistuksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta. Huom! Poikkeuksena isokokoiset lähetykset, joiden palautus voi olla maksullinen. Tieto palautuksen maksullisuudesta löytyy poikkeuksetta kyseisten tuotteiden tuotesivuilta.
  • Tilauksen yhteydessä asiakkaan valitsemia maksullisia toimituskuluja ei hyvitetä mikäli asiakas palauttaa tilaamansa tuotteet

POIKKEUDET PALATUSOIKEUDESSA

  • Väärinkäytöksien estämiseksi vaihto- ja palautusoikeus ei koske asiakkaalle yksilöllisesti tilattuja/valmistettuja tuotteita. Mikäli yksittäistilattu tuote ei vastaa odotuksia, voimme neuvotella tuotteen hyvityksestä tai vaihdosta
  • Hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta mikäli pakkaus on avattu, koska ne eivät ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi sukat ja ihoa vasten tulevat geeli- ja silikonituotteet sekä lihasstimulaattorit (mikäli elektrodipakkaus on avattu)
  • Liikeyritys- ja yhteisökaupassa (ly-tunnuksen omaavat) toimitusehdot ovat erilaiset, koska niihin ei sovelleta kuluttajasuojalain määräyksiä. Palautusmahdollisuudesta voidaan sopia yritysasiakkaiden kanssa ennalta tiettyjen tuotteiden kohdalla. Palautettaessa yritys maksaa palautuskulut.

MAKSUN PALAUTUKSET / VAIHDETTAVIEN TUOTTEIDEN LÄHETTÄMINEN

Pyrimme palauttamaan maksut asiakkaalle aina mahdollisimman nopeasti. Otathan huomioon, että asiakaspalautukset saapuvat takaisin hitaammin kuin toimitukset asiakkaille. Mikäli kyseessä on palautus, rahat palautetaan/maksu tai lasku perutaan samaa kautta kuin se on tehty verkkokauppatilauksen yhteydessä. Lain vaatimus rahojen palauttamisesta on 30 päivän sisällä tuotteen palautuksesta. Paytrain ollessa maksunvälittäjänä, saatte palautuksen jälkeen sähköpostia Paytrailta maksun palautukseen liittyen.

Mikäli kyseessä on vaihto, korvaava tuote lähetetään välittömästi käsittelyn jälkeen tai kun saamme korvaavan tuotteen varastoomme.

HUOM! Emme hyvitä asiakkaiden valitsemia maksullisia toimituskuluja kaupan peruuntuessa vaan ne vähennetään asiakkaalle hyvitettävästä summasta. Tämä koskee myös Klarna-laskua, jolloin laskulle jää maksettavaksi toimituskuluja vastaava osuus.

TARKEMMAT VAIHTO- JA PALAUTUSOHJEET löytyvät tieto-osiosta "Vaihto ja Palautus" osoitteesta http://www.avoris.fi/vaihto-ja-palautus

8. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Avoris Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet.

Aiheettoman palautuksen kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, mikäli tuote on selvästi toimitettu aiheetta takuuhuoltoon.

9. REKLAMAATIO

Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (8 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta) Avoris Oy :lle, joko sähköpostitse osoitteeseen myynti@avoris.fi tai postitse osoitteeseen Avoris Oy, Haaransuontie 13 B 1, 90240 Oulu. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Avoris Oy :n antamien ohjeiden mukaisesti ja mukaan liitetään tilausvahvistuksen mukana tullut Palautuslomake. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Avoris Oy asiakkaan toiveen mukaisesti palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle tai vaihtoehtoisesti vaihtaa tai korjaa viallisen / väärän tuotteen.

Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta paketit voivat vaurioitua postin kuljetuksen yhteydessä. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Kuljetusvaurioista reklamaatio tehdään tavaran kuljettajalle. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja myös tilattu tuote on vaurioitunut, tee asiasta heti vahinkoilmoitus postikonttoriin. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen myynti@avoris.fi tai kirjeenä Avoris Oy:n osoitteeseen.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Avoris Oy:tä vastaan joko Oulun käräjäoikeudessa tai oman Suomessa sijaitsevan asuinpaikkansa käräjäoikeudessa. Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.